Mamy dzisiaj: wtorek, 22 stycznia 2019
 
 



Znajdź w katalogu
Autor sztuki:
Tytuł sztuki:


Aktualność
2015-12-07
Czytanie sztuki kanadyjskiego pisarza Wajdiego Mouawada

Dziś, 7 grudnia, o godzinie 18 Teatr Fredry zaprasza na czytanie performatywne dramatu "Pacamambo" Wajdiego Mouawada w przekładzie Kazimierza Skorupskiego w reż. Łukasza Gajdzisa.

"Pacamambo" to historia niezwykłej więzi łączącej babcię i wnuczkę. Rozpaczliwa niezgoda bohaterki i emocjonalna reakcja na odejście bliskiej osoby, być może jest wyrazem wielkiej miłość ale może też chęci poznania tajemnicy życia. Zachowania zgodne z podpowiedziami serca, nie zawsze łatwe i zrozumiałe dla innych, często pozwalają oswoić się z wielką stratą. Zapraszamy na opowieść o sensie życia i śmierci.

Wajdi Mouawad - kanadyjski pisarz, aktor i reżyser, urodził się w Libanie w 1968 roku. W wieku 9 lat, po wybuchu wojny domowej, musiał uciekać razem z rodziną do Francji. Po 6 latach przenieśli się do Kanady i zamieszkali w Québecu. Ukończył Kanadyjską Państwową Szkołę Teatralną. Po studiach założył wraz z Isabelle Leblanc teatr Ô Parleur. Od 2000 do 2004 roku Mouawad był dyrektorem artystycznym Théâtre de Quat' Sous w Montrealu. Sztuki jego autorstwa ( m.in. "Scorched" i "Tideline") były ekranizowane, wystawiane przez liczne teatry. W 2002 został uhonorowany Chevalier de l'Ordre National des Arts et des Lettres i w 2004 nagrodą Prix de la Francophonie. Został uhonorowany Orderem Kanady. W 2011 roku "Pacamambo" zostało wydane w "Nowych Sztukach dla dzieci i młodzieży" przez Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu.

Czytanie performatywne jest elementem projektu artystyczno-edukacyjnego "ReStart- łańcuch sztuki" adresowanego do młodzieży gimnazjalnej i licealnej. Projekt podejmie twórczą rozmowę na tematy, które są wyzwaniem dla edukacji kulturalnej. Interpretacja ważnych tekstów współczesnej dramaturgii dla dzieci i młodzieży, pokazanie ich w nowym świetle, będą startem do zbudowania umiejętności świadomego odbioru sztuki i otwartości uczestników na udział w wydarzeniach artystycznych, zarówno w roli odbiorców, jak i twórców.

źródło

Opis sztuki w Internetowym Katalogu Współczesnych Sztuk dla Dzieci i Młodzieży

 



powrót