Mamy dzisiaj: czwartek, 08 grudnia 2022
 
 



Znajdź w katalogu
Autor sztuki:
Tytuł sztuki:


Aktualność
2013-07-01
Nagroda dla Maliny Prześlugi

 

Werdykt Jury 19. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej

 

Jury 19. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej w składzie:


Agata Duda-Gracz, Joanna Krakowska, Tadeusz Nyczek, Lech Raczak, Dorota Sajewska po obejrzeniu dwunastu spektakli finałowych:

 

  • Balladyny i romanse Ignacego Karpowicza, reż. Konrad Dworakowski, Teatr PINOKIO w Łodzi
  • Betlejem polskie Wojciecha Farugi, reż. Wojciech Faruga, Teatr Dramatyczny im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu
  • Courtney Love Pawła Demirskiego, reż. Monika Strzępka, Teatr Polski we Wrocławiu
  • Chodź na słówko Maliny Prześlugi, reż. Jerzy Moszkowicz, Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu
  • Dwanaście stacji Tomasza Różyckiego, reż. Mikołaj Grabowski, Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu
  • Korzeniec Zbigniewa Białasa i Tomasza Śpiewaka, reż. Remigiusz Brzyk, Teatr Zagłębia w Sosnowcu
  • Kotlina Olgi Tokarczuk, reż. Agnieszka Olsten, Wrocławski Teatr Współczesny im. Edmunda Wiercińskiego
  • Mój niepokój ma przy sobie broń Mateusza Pakuły, reż. Julia Mark, Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach
  • Nieskończona historia Artura Pałygi, reż. Ula Kijak, Teatr Nowy w Zabrzu
  • Paw królowej Doroty Masłowskiej, reż. Paweł Świątek, Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie
  • Piąta strona świata Kazimierza Kutza, reż. Robert Talarczyk, Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach
  • Popiełuszko Małgorzaty Sikorskiej-Miszczuk, reż. Paweł Łysak, Teatr Polski im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy

oraz po zapoznaniu się z pięcioma tekstami dramatycznymi:


  • Babcia mówi pa pa Agaty Biziuk i Agnieszki Makowskiej
  • Pacan - historia o miłości Marii Wojtyszko
  • Upadek pierwszych ludzi Antoniego Ferencego
  • Zażynki Anny Wakulik
  • Źle ma się kraj Mateusza Pakuły i Weroniki Szczawińskiej


postanowiło przyznać następujące nagrody i wyróżnienia :

 

Dwie równorzędne nagrody zespołowe po 40 000 złotych za najlepsze przedstawienia Konkursu  dla :

  • Courtney Love Pawła Demirskiego, reż. Monika Strzępka, Teatr Polski we Wrocławiu
  • Piąta strona świata Kazimierza Kutza, reż. Robert Talarczyk, Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach

za przedstawienia reprezentujące skrajnie różne estetyki, ale świadomie tworzące teatralną i społeczną wspólnotę.

 

  • indywidualną nagrodę w wysokości 10 000 zł dla dla Maliny Prześlugi za tekst dramatyczny Chodź na słówko
  • nagrodę zespołową w wysokości 10 000 zł dla aktorów Szymona Czackiego, Wiktora Logi-Skarczewskiego, Pauliny Puślednik, Małgorzaty Zawadzkiej za role w spektaklu Paw Królowej, zrealizowanym w Narodowym Starym Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie
  • Nagrodę im. Jana Świderskiego przyznawaną przez Zarządu Sekcji Teatrów Dramatycznych ZASP w wysokości 3 000 zł dla Michała Korchowca za scenografię spektaklu Courtney Love, zrealizowanego w Teatrze Polskim we Wrocławiu
  • wyróżnienie zespołowe w wysokości 25 000 zł dla realizatorów spektaklu Betlejem Polskie (tekst i reżyseria Wojciech Faruga), zrealizowanego w Teatrze Dramatycznym im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu
  • indywidualne wyróżnienie w wysokości 5 000 zł  dla Mateusza Pakuły za tekst dramatyczny Mój niepokój ma przy sobie broń

 żródło



Komentarz Jerzego Moszkowicza, reżysera spektaklu Chodź na słówko:

Nagroda dla Maliny Prześlugi cieszy mnie niezmiernie. Jestem szczęśliwy, że mogłem nadać życie sceniczne dramatowi, który został wybrany praktycznie najlepszą nową sztuką teatralną roku w Polsce. Niezwykle ważne jest to, że Malina z „Chodź na słówko” czyni kolejny, istotny krok, wprowadzający teatr dla dzieci do „wielkiego świata” polskiej sceny. W finałowej jedenastce konkursu „Chodź na słówko” rywalizowało z bardzo poważnymi tekstami takich uznanych pisarzy, jak Dorota Masłowska, Paweł Demirski, Kazimierz Kutz czy Olga Tokarczuk. Mam wielkie uznanie dla jurorów, którzy nie zawahali się spomiędzy ich znakomitych dramatów wybrać utwór napisany dla dzieci. Nota bene, także z radością odbierany przez dorosłych, co potwierdzają reakcje widowni na każdym kolejnym przedstawieniu.




wystawienie.jpg




powrót